Originally Posted by Alain
nu begrijp ik het even niet Joan.
eerstens : de cilinder ziet er mooi glad uit , géén krassen en blinkt als een spiegel.maar hij kan lokaal onrond zijn of bij warm worden ongelijkmatig uitzetten
tweedes : als ik de zuiger oppoets zoals je het aangeeft zal de diameter toch niet groter worden , toch nee dan word hij kleiner, dat er nu sporen zijn betekent dat hij daar lokaal ten opzichte van de cilinder te weinig toleratie had, dat kan een nieuwe zuiger ook overkomen?
derdes :zijn nieuwe standaard veren dan uit den boze ? of heeft het te maken met de groeven waarin ze horen nee zeker niet maar de suggestie was gewekt dat alleen nieuwe veren de oplossing zou kunnen zijn maar het is EN/EN en niet OF/OF ?
trouwens , de enige reden waarom ik overweeg om eventueel nieuwe veren ( zelfde type ) te plaatsen is omdat er daar ook enkele krassen op zitten.inderdaad en die zijn moeilijker weg te poetsen en als je die weg poets heb je kans dat daar een compressielek ontstaat met als gevolg lokale oververhitting van de zuiger en dan gaat die er alsnog aan
of is dit soms een delicate klus waar ik beter met mijn pollen afblijf ? graag zou ik toch op de een of andere wijze de beste compressie verkrijgen solex is sowieso al geen compressie monster dus doe je best om dat beetje wat mogelijk is te optimaliseren .
groeten
Alain


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)