moet toegeven John , communiceren via tekst is niet hetzelfde zoals met 2 personen hetzelfde onderwerp beoordelen , daarom neem ik alle info au serieux maar versleten is versleten en kapot is kapot.
het beste besluit bij twijfel is ( naar mijn mening dan ) de twijfel uitsluiten en gewoon vernieuwen indien mogelijk.( is ook niet altijd de goedkoopste oplossing )
heb vandaag de kant van carterdeksel opengedaan en zonder slag of stoot alles kunnen demonteren ( had meer weerstand verwacht ) 2 tikjes met een rubberhamer tegen de krukas en die was eruit met de lager erop die ( naar mijn verwondering betrekkelijk recent bleek ) afblijven dus , anderszijds trof ik nogal wat slijtvijsel in het carterdeksel aan , ook op de zuiger zijn nogal wat krassen te bespeuren , de cilinder inwendig zelf is zo glimmend als mijn hoofd.
kunnen deze krassen voor compressie verlies zorgen ? de krukasmoer lijkt ook tegen het carterdeksel aan te slijten , af te leiden aan de krassen binnenin.
k'heb enkele foto's genomen , vuil en netjes .
zal morgen eens proberen om deze aan de hand van jullie info te plaatsen , kunnen dan eens ideeen uitwisselen over de toestand.
ben een beetje laat met de huidige activiteit , maar de Sint is langsgekomen voor de kleinkinderen, vandaar..........
goede nachtrust
Groeten
Alain