ik vrees dat je gelijk zal hebben john , eigenlijk heb ik afgezien van het vliegwiel , niets opengedaan , daar heb ik nog veel te weinig kennis voor , maar zoals je wel kunt zien op de foto's die Antoine voor mij geplaatst heeft , was de motor een smerig zootje die ik enkel terug netjes heb gezet , verder heb ik ook niet het benodigde materiaal om bepaalde onderdelen eraf te halen en zo nodig te vervangen , zo'n vliegwieltrekker heb ik wel reeds in mijn bezit.
eigenlijk wist ik ook niet dat er zoveel types solex waren , voor mij was tot voor een 5 tal maanden een solex gewoon een fiets met een hulpmotor erop , daar stopte dan ook mijn kennis , daarom probeer ik hier op het forum zoveel mogelijk bij te leren door jullie ervaringen.
het kader heb ik wel helemaal uit elkaar gehaald met de hulp van een youtube filmpje van een fransman( Jean Polaf ) , laten poedercoaten en reeds opnieuw ineen gezet , aardig gelukt , nu ben ik dus bezig met de verlichting , en heb ik ook ontdektdat er ergens een olielek moet zijn , vandaar het smerig motertje.
maar goed , ik blijf leergierig en neem alle tips graag aan , zo is de kans op vernielen minder groot !!
groetjes
Alain