Ja ... vandaag de Solex gebruikt voor een korte verplaatsing. Toen ik hem startte om de terugreis aan te vatten, ging dat gepaard met hevige knallen. Bleek dat de bout aan de motorplaat waar het nieuwe uitlaatje met vast gehecht is er niet meer op te zitten. De extra bout die ik bij had was een maatje te dik. Dan maar een tie-wrap erdoorheen, tot het eerste fietspad verhoogje heeft dat het geluid enigszins kunnen dempen. Enfin, het kabelbindertje belette dan toch dat de uitlaat er onderweg zou af donderen. Met hels lawaai ben ik dan maar verder huiswaarts gereden, een konvooi gepimte Daxen was er in vergelijking niets bij. cool Het viel me op dat de koplamp nu terug fel brandde. Ook leek ik met gemak iets sneller te rijden, en moest tijdens deze rit ook niet zo zoeken naar de juiste hevelstand om niet te viertakten.
Thuis goed en wel aangekomen merkte ik dat mijn kleine gereedschapsbakje er onderweg was afgevallen. cry Waarschijnlijk had ik het er niet weer te goed opgezet toen ik zocht naar een boutje.

De nieuwe uitlaat past er minder goed op dan de originele, het was een gewring om hem te monteren, en is er hierdoor af gerammeld. Wat denken jullie ervan om hem aan de motorplaat met een borgmoer vast te maken?

Last edited by AlienSolexfiend; 15/07/13 09:52 AM.

"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali