Laatste foto
SolexHeeswijk37
velo solex
July
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
Who's Online Now
0 registered members (), 40 guests, and 2 spiders.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Top Posters(30 Days)
Joan 78
Ant_one 44
Roelof 13
Jajoa 10
dreke2 10
Marc31 7
Active Threads | Active Posts | Unanswered Today | Since Yesterday | This Week
Techniek en sleutelen
2 hours ago
Dat is heel fijn .
359 162,467 Read More
Restauratie
4 hours ago
Helemaal perfect.
63 215,112 Read More
Tips
Yesterday at 10:11 PM
Originally Posted by John Meisters
Originally Posted by Berth
Die binnenpijp gaat het gas doorheen, waar is de opening waar het uitkomt. Klinkt heel dom maar heb nog nooit een uitlaat van binnen gezien en dacht dat de binnenpijp aan het schuine buitenpijpje zat.


Aan de achterkant zit een grote sleuf in de binnenpijp. Het gas komt eerst in de pot en gaat dan via het dunne pijpje naar buiten.
de binnen pijp hoort ook vast aan de achterkant van het potje, dat is een extra steun, anders zou het potje kunnen gaan "scharnieren" op de las waar het pijpje het potje in gaat en dan scheurt de las uit. Er is een type uitlaat geweest waar de pijp halverwege het potje plompverloren stopte , daar scheurde het potje nog wel eens los van het pijpje
10 129 Read More
Techniek en sleutelen
Yesterday at 08:41 AM
Deze lijkt in ieder geval niet heel erg te lekken, heb vanochtend een stukje gereden, en hij rijdt als een zonnetje... Remlucht hendel op de 12 uur positie, en hij loopt zo rond de 30, perfect dus wink

Ik moest wel de decompressie hendel handmatig terug duwen na het starten, ik kon merken dat hij anders gewoon een stukje open blijft staan, dit verklaard dus mijn verschrikkelijke brandstof consumptie van de laatste weken.

Heb gisteren ook nog de bouten van m'n brandstofpomp vervangen met een bout die 5mm langer is, omdat het schroefdraad bij sommige gestript was, en hij zit nu lekker stevig vast, dus dat is ook weer opgelost.
6 146 Read More
Vreemde eend in de bijt
16/07/19 08:29 AM
Originally Posted by Joan
Originally Posted by Uitje_bol
Ik zelf ben 28, Werkte toen ik 15 was aan de.. ja wie kent hem nog? De puch! Vanaf m'n 26e werk ik aan solexen. Heb er 51 rijden (Verhuur)
als je nu 28 bent, de Puch Maxi ? en dat is nu dus 2 jaar solexen \? en 51 in de verhuur, krijg je je handen nog wel schoon ?


Wel ja daar heb je toch gewoon dreumex voor en een borstel confused

Puch Maxi, Tomos Quadro, Spartamet ook nog (Rot dingen) En Heb nog een Zundapp project staan als ik er ooit weer tijd voor vind.

Voor nu geven me de 51 S4800 Solexen voldoende werk wink
8 229 Read More
Techniek en sleutelen
15/07/19 08:35 PM
Draai je bougie er uit en giet in dat gat een klein beetje brandstof, Als hij dan wel aanslaat kan je er van uit gaan dat je brandstof systeem / carberateur dicht geslipt zitten. Waarschijnlijk zuigt hij niet genoeg brandstof aan omdat het al een heule tijd stil ligt in de tank, leidingen, etc.
9 193 Read More
Techniek en sleutelen
15/07/19 07:15 PM
Oh ja. Dat dekseltje.
34 639 Read More
Techniek en sleutelen
15/07/19 12:45 PM
Graag gedaan Roel.

Ter info voor de geïnteresseerden: zoals Joan al vermoedde was het plaatje losgekomen van het busje. Ik had een goede meegenomen en de oude van Roel komt in de bak met eenzame kerstklusjes laugh

[Linked Image]
10 199 Read More
Techniek en sleutelen
15/07/19 12:40 PM
Originally Posted by John Meisters
Ja, heb ik ook wisselende ervaringen mee.
Kan goed gaan kan fout gaan frown
Idem zie dit bericht
9 223 Read More
Techniek en sleutelen
15/07/19 12:36 PM
Originally Posted by Alfons_Amuse
Ik wist niet dat je zoveel van kleurtjes hield. laugh vroeger was het HEMA taartdozen materiaal , maar op de een of andere manier zie ik die niet meer. Nu is het een pak kinderknipsel papier halen bij de BRUNA daar kun je jaren mee toe en maakt ook goede carterzijdeksel pakkingen want ook die "standaard / originele" pakkingen hebben een maat afwijking
Maar wat je laat zien is zeker belangrijk.
De beste oplossing voor je eigen systeem bedenken.
2 66 Read More
Techniek en sleutelen
15/07/19 12:32 PM
Originally Posted by Alfons_Amuse
Nee hoor niet moeilijk. Hitte bestendig pakking materiaal gaan halen en tekeer gaan.
doe ik ook vaak , zeker voor de CFX, maar dat is niet iedere sleutelaar gegeven. EN je moet niet zuinig zijn maar eerst de gaten slaan en dan pas ongeveer op maat maken, doe je het andersom drukken de holpijpen de pakking alsnog uit elkaar want ik heb alleen maar holpijpen die lopen taps naar een grotere buitendiameter en dan druk je het gat open. grotere gaten maak ik daarom ook eerst met een kleinere pijp en "knabbel" hem dan langs de randen met een ander klein pijpje steeds groter door er een soort van 1/2 maantjes uit te meppen
6 101 Read More
Techniek en sleutelen
11/07/19 08:22 PM
Originally Posted by Marc31
OK, dan weet ik wel genoeg, zeker omdat ik gisteren zag dat de band zelfs een beetje zwart wordt aan de kant van het carter. Na de zomer haal ik ‘m uit elkaar, kan ik gelijk de rol eens vervangen. Over scheuren in het carter had ik al wat gelezen, ik hoop dat dat me bespaard blijft, ik heb nu nog ‘matching numbers’.ach wat nummers betreft, je kunt je carter altijd nog uitdraaien en dan over een 1/2 CNC carter heen schuiven is de buitenkant oud en de binnen kant nieuw ..
14 216 Read More
Techniek en sleutelen
11/07/19 03:36 PM
Wat is het toch fijn wanneer je handig bent en de goede tools hebt!
2 62 Read More
Restauratie
09/07/19 10:00 AM
Maar bij het samenvoegen van de 2 tankdelen werkt harskernsoldeer prima, mits de randen goed vertind zijn (zoals hierboven al omschreven).
39 100,063 Read More
Techniek en sleutelen
08/07/19 12:31 PM
Leuk dat dit soort dingen mooi lukt.
1 94 Read More
Tips
07/07/19 01:41 PM
Vandaag 2x1 liter Aspen 2 op de kop getikt voor €5,- lijkt mij een mooie deal, kan ik mooi meenemen voor onderweg.
28 6,146 Read More
Techniek en sleutelen
06/07/19 11:48 AM
Das. een hele mooie.
31 601 Read More
Techniek en sleutelen
06/07/19 08:43 AM
Originally Posted by dreke2
Oke
En hoe gaat dit dan met het brandstofpompje?
Zouden de kogeltjes op de zitting kunnen gaan kleven? En daarna wel starten dus maar om de 30 meter inhouden, mogelijk dat er een kogeltje blijft kleven?
Branstofleidingen en tankje zijn gegarandeerd schoon.
Groet
ANdre


Inmiddels probleem opgelost denk ik, rijd al een week zonder problemen dagelijks, ander pompje en JdL membraan, doorzichtig, ruim voldoende opbrengst constante terugloop en niet meer inhouden, denk toch dat het probleem in het kleven van kogeltje heeft gezeten, brandstof is Motomix 1:40
Groet
ANdre
14 316 Read More
Techniek en sleutelen
05/07/19 01:26 PM
als je slotjes plaats dan 1/2 rond aan de bovenkant , de onderkant van de zuigerveer groef dient namelijk voor de afdichting, wat daar boven gebeurd interesseert het gas niets maar onderlangs vindt het graag een open deur om te ontsnappen
1 70 Read More
Techniek en sleutelen
05/07/19 11:11 AM
Inderdaad Joan. Geen R gebruiken. Als je een bougiekap wilt gebruiken, ook geen R. Ook bougiekabels zelf, ook geen R.
Nergens voor nodig.
Heel vroeger om radiostoring te voorkomen. Nu totaal niet meer nodig.
Autocomputers hebben hier geen last van.
Joan, bij auto's wordt wel weerstand gebruikt, en niet zo'n beetje ook, maar dat is gedaan om de levensduur van de bougies te verlengen.
1 116 Read More
Solexrace
04/07/19 05:28 PM
Ben nu al 3 dagen aan het graven in solex cilinders. Na drie dagen ben je dat wel een beetje zat. Maar dat is een werkje moet je echt niets anders bij doen WANT A) je moet je aandacht niet verliezen en B) het gruis komt je aan alle kanten tegemoet, daarom stofkapje op, veiligheids bril en gehoorkap, gloeiende oorschelpen houd je er aan over en heel veel gruis overal.
0 87 Read More
Techniek en sleutelen
03/07/19 04:46 PM
Originally Posted by Joan
laat hem maar eens helemaal weg en dan weer proberen. Er zit zoveel ruimte in de maten van dit type sproeier dat ze ook eenvoudig zelf zijn te maken en/of bestaande aan te passen op te boren. En dan is er nog een dingetje, veel brandstof sproeiers zitten vaak te diep, mede door vast aandraaien, ze komen dan ( te dicht) tegen de achterkant van de carburateur aan en daarmee help je het remluchtverhaal ook om zeep. daar is ook nog mee te experimenteren koperen ringetje ( type van de carterboutjes) onder de kop van de sproeier en dan vooral niet erg vast draaien


Oh echt? Dat van die sproeier is heel interessant! Ik probeer hem altijd rustig vast te draaien, want ik weet dat het metaal erg zacht is, ik zal dit weekend is gaan experimenteren!
2 125 Read More
Tips
02/07/19 06:00 PM
ja vind het echt zonde
ze staan bij mij niet echt in de zon of regen dus daar lijkt het niet van te komen
3 131 Read More
Techniek en sleutelen
02/07/19 02:28 PM
Ja, net als 2200, die schijf zit met heel fijne sleufjes geborgd. Ik vind het maar ondingen en laat ze eruit.
1 99 Read More
Techniek en sleutelen
01/07/19 08:42 PM
Hallo Jeroen, ik wil je wel helpen. Ik woon in Roosendaal. Ik heb zelf ook een 2200. Stuur me maar een p.b. Groeten Kees.
1 60 Read More
Page 1 of 2 1 2
Links
Solex website
Solex fotoalbum
Solex events
Solex clubs
Donatie
Solex Startpagina
Brommers Startpagina

Forum Statistics
Forums22
Topics4,925
Posts75,805
Members1,792
Most Online87
Apr 8th, 2018
Newest Members
Ton, JanvanLeiden, Gerard_Jan, Marc31, Jajoa
1792 Registered Users
The registered Trademarks "SOLEX" and "VELOSOLEX" belong to the French firm SINBAR

Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.1
(Release build 20190129)
PHP: 5.6.40 Page Time: 0.028s Queries: 7 (0.008s) Memory: 0.9886 MB (Peak: 1.3043 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2019-07-18 21:17:19 UTC