Dat is zeker waar Alfons, die solex probleempjes treden altijd ineens op sochtends rijdt hij super, en eind van de middag ineens raar geluid en uitval.

Altijd leuk om je oude auto terug te zien, of de auto waar jezelf in je jeugd op de achterbank zat.
Ik ben jonger dan de meeste hier (denk ik) maar toch stond de auto er waar ik als jongetje op de achterbank zat.

Je ziet ze nauwelijks nog een Skoda 105L uit 1985 was toen de goedkoopste nieuwe auto die te koop was, nog onder de 10.000gulden. Echte skoda Oostblok wagen met de motor achterin wat zakken potgrond voorin, geen gordels en de bedrading hing er los bij. Geweldig om weer te zien.

Het was toen zeker geen status auto, tegenwoordig zijn die skoda's aardig "dikke bakken" maar dat komt natuurlijk door VW.

Ook de opvolger hebben we gehad de skoda favoriet (1989-1996) zie je ook niet meer, na inruil bij de dealer zijn die wagens allemaal terug naar Tsjechië gegaan.

Deze laatst genoemde hebben wij tot 2004 gehad in de kleur PAARS (daarvoor een rode) er stond 200.000 op de teller.

Fijne avond allemaal.



OTO '66 - 3800 '68