Vandaag hebben SolexRuurd en ondergetekende de Pegalexrit "Ronde van Gelderland deel 3: de Veluwe" proefgereden. Eerst digitaal via Google Earth uitgezet en daarna gereden. Google Earth gaf een lengte van 156 km en mijn teller 161 km. Met wat omrijden en rijden naar het startpunt heb ik vandaag 192 km afgelegd. Het totale hoogte verschil van de rit is 640 meter omhoog en 640 meter naar beneden. Dit kan je wel een ritje noemen.

Geen trammelant onderweg. De Solex van Ruurd heeft helemaal geen verkeerde klap gegeven en die van mij gaf ongeveer 10 petsen in de carburateur (vuiltje tussen de punten?) en hield af en toe in. Omdat ik een doorzichtige retourslang heb, zag ik dat er tijdens het inhouden geen benzine retour liep. Waarom de (CNC) pomp af en toe geen benzine levert, is mij niet duidelijk. Normaal is het een echt straaltje dat je kan zien. Geen benzine-lekkage onderweg, alles mooi droog en het inhouden vindt plaats onafhankelijk van de temperatuur van de benzine en of er veel of weinig benzine in de tank zit. 3 tot 4 inhoudingen en dan loopt de Solex weer ettelijke kilometers voluit. Irritant maar hij blijft gelukkig lopen. Veel Veluwe landschap gezien en een heerlijke dag op de Solex (6:08 uur zuivere rijtijd).

Groet,

Huub Haaker

Attached Images
Begin van de rit, Papendal.jpg (213.76 KB, 73 downloads)
Elspeet eerste stop.jpg (207.44 KB, 63 downloads)
Brand in Elburg.jpg (138.42 KB, 68 downloads)
Centrum Hattum.jpg (221.62 KB, 72 downloads)
Klus geklaard; terug in Papendal.jpg (205.25 KB, 66 downloads)