Zo, weer 10 maanden verder en het begint weer te kriebelen.
De afgelopen dagen weer wat actiever bezig geweest met de 24-uurs motor.
Met een paar kleine aanpassingen moet de motor weer opnieuw inlopen.
Er zit nu een nieuwe koppeling in, de vorige was een krijgertje, waarvoor dank, en had al behoorlijk wat slijtage maar heeft het toch 24 uur uitgehouden.

De tweede aanpassing is dat de cilinder 0,01mm groter is gehoond wat een verbetering is wat betreft de herrie uit de cilinder, de oorzaak hiervan was continu warmlopen, luister maar bij het 1e filmpje.



Bij het 2e filmpje loopt de motor wat onregelmatig.
Een van de oorzaken is het niet goed retour lopen van de benzine.
Een tweede oorzaak vond ik vandaag, door wat slijtage aan de gasnemer in de carburateur lag deze niet meer helemaal in lijn met de venturie.
Na het vervangen hiervan en met behulp van een mylar(kunststof) ringetje klopt het allemaal weer.
De motor heeft nu ongeveer 100km gelopen waarvan 50km volgas.
De bougie heeft een roestbruin kleurtje dus wordt niet te heet, de temperatuur van de aluminium schijf van het testbankje wil wel aardig oplopen .


Attached Images
bougie 13-7-2016.JPG (143.32 KB, 93 downloads)

Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy