Origineel bericht van: FFAnders
Gezien de nogal afwijkende weersomstandigheden de afgelopen maanden leek het me een goed plan om eens met regen te gaan rijden.
Dan weet je gelijk of de rol wel of niet slipt en of de voorrem nog een beetje wil werken.
En ja hoor , de rol slipt iets maar met een lichte druk tegen de motorhendel is het over dus een kleine aanpassing/toevoeging bij de motorveren is wenselijk.
Ook de voorrem laat nogal te wensen over ondanks de geribbelde velg en een wat betere uitvoering van remblokjes.
Bij droog weer remt dit als een schijfrem maar met wat vocht is dat toch een stuk minder.
Dus ook daar moet nog wat op verzonnen worden.
Nu had ik nog wat merkwaardigs opgemerkt :
de kilometerteller geeft op MAX (56km/h) veel meer aan dan de snelheidsmeter (48km/h).
Afgelopen jaar gaf de teller na de race iets van 72 aan, beetje overdreven aanduiding want zelfs met het voorwiel vrij van de grond haalt hij die snelheid niet.
Misschien storing van de motor ?? het is een bedrade teller.
Nu even van teller wisselen en nogmaals testen.


Misschien remblokken van andere samenstelling, ze zijn er in alle maten en soorten.

ff bij een pitstop het voor wieltje van de grond om te kijken of de motor het weer goed doet en je hebt een verkeerde reading.


Vriendelijke groeten

Roelof