Originally Posted by Andrajo
Dag Dirk en Solexvrienden,
Het verschil dat je opmerkt in vonksterkte (grootte) wanneer je het vliegwiel wat meer naar buiten zet of wat dieper induwt is normaal denk ik.
Omdat je een extra spoel hebt verdelen de veldlijnen zich over de verschillende spoelen. De schoenen van de spoelen (remlichtspoel en vonkenspoel) staan axiaal op een verschillend niveau. Het is daar dat de veldlijnen zich verdelen. Als je het vliegwiel nu wat meer naar buiten trekt of wat dieper induwt verander je de hoeveelheid (sterkte) van de veldlijnen die zich afsplitsen en naar de ene spoel en naar de andere. Je zou eens kunnen proberen zonder remlichtspoel.
Vriendelijke groet en vrij van C gewenst.
Andrajo
nou daar geloof ik niet zo in, ik heb de foto's nog eens nagekeken en de aansluiting van de bobine naar de kabel vind ik nogal verdacht vind daar geen doorslag plaats naar het vliegwiel toe als dezze laag staat EN het gele draadje van de condensator ( die niet origineel lijkt) is buitenom de condensator gewonden ook daar zou doorslag naar het vliegwiel plaats kunnen vinden, inkorten en zorgen dat hij niet buitenom gaat ( mag ook niet hoger want hij lijkt vrij hoog te staan )


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)