Ik ben vandaag weer enkele uurtjes zoet geweest met Nr2. Gelukkig heb ik nu tijd met heel die Corona Lock-down.
Heb dus de contactpunten vervangen. Verschil zie ik niet. was blijkbaar niet nodig.
De condensator heb ik nog een opgemeten en die is 265nF.

Om te kijken of er ontsteking is doe ik 2 dingen:
a: Ik sluit de bougie aan en hou ze tegen massa.
b: ik sluit in de plaats van de bougie een Neonlampje aan. Dat neonlampje gaat aan als er ontsteking is maar. . . . .

Nu heb ik wel iets merkwaardig ontdekt.
Als ik het vliegwiel monteer en vast schroef heb ik GEEN ontsteking op de bougie maar wel in het Neon lichtje.
Zet ik het vliegwiel los en trek het 3mm naar achter dan werkt het neonlichtje en bij de bougie zie ik de vonkjes!!!!!!!!!!
Schuif ik het vliegwiel terug op de juiste plaats (vast) dan is er geen vonk meer op de bougie.

Om deze testen te doen hoef ik niet eens mijn boormachine te gebruiken. Gewoon het de hand aan het vliegwiel draaien doet de vonk al overslaan.
Kan het zijn dat de positie van het vliegwiel ZOOO nauwkeurig luistert om inductie vermogen voldoende te leveren om op de bougie een vonk te laten overspringen?
Dat lijkt me zo onlogisch.
Wat moet ik nu doen? Een ander ontstekingspoel bestellen? Nieuw vliegwiel?

Ik snap het niet meer en geraak einde raad.
Groetjes,
Dirk