Dag Solexvrienden,
Ik zie hier een spoelenplaat met drie spoelen. Een spoel voor het remlicht lees ik. Dat is nieuw voor mij. Ik graaf gewoonlijk in oude archeologische vondsten.
Daar kom je zoiets niet tegen. Kan iemand hierover wat meer uitleg geven. aub. Is dit een Solex 5000? Of wat is er tegenwoordig allemaal op de markt? In elk geval ziet het einde van de krukas en de gesneden draad er als nieuw uit. Dirk 3800, ik zie precies wat sleepsporen of vijlsporen op de schoen van het remlichtbobijn. Heeft het vliegwiel aan de binnenkant schade opgelopen? Ik begrijp ook niet goed (zal wel aan mij liggen) wat je nu precies allemaal aan het meten bent. Een ontstekingsspoel levert geen vermogen. Die moet een hoge pieksspanning leveren zodat er een vonk ontstaat. Een vliegwiel staat vast en dan kan ie draaien, of hij staat los en mag ie niet draaien.
Je zou wat stukjes tape over de schoenen kunnen plakken om te zien of er een luchtspleet is, hoe dik deze is en of het vliegwiel tegen een van de schoenen wrijft. Probeer maar wat te helpen.
Vriendelijke groet. En iedereen bedankt voor de vele tips op dit forum.
Andrajo

Last edited by Andrajo; 05/05/20 10:05 PM.