Ik blijf verder testen:
Bij Nr1 (die ene die enkel met volledige chocke wil rijden) heb ik nu het ontstekingsmoment aangepast. Net op het streepje van de kulas en vliegwiel.
Motor draait prima en hoeft geen volle chocke meer.
Ik kan de chocke wel niet helemaal open te zetten bij het rijden. Laat zeggen ¾ open.
Hij loopt weer vlotjes naar de 37Km/h bij vol gas.
Als ik de gas terug draai naar stationair dan moet ik wel een beetje meer chocke geven om kracht te houden. Het is dus een beetje spelen.
De motor levert echt de kracht die ik verwacht en het is weer een plezier om er mee te scheuren.
Heb je nog suggesties?

Nr2 (degene die geen brandstof krijgt) Deze heeft identiek dezelfde sproeier en sproeier fitting met exact dezelfde afmetingen als aangegeven op de tekening.
Ik heb de test gedaan om de motor (zonder bougie) aan te draaien met de boormachine maar nu zonder benzine sproeier.
Effectief, er loopt heel wat benzine uit de sproeier fitting.

Volgende test: Sproeier en bougie terug geplaatst en aandraaien met boormachine met mijn vinger op de luchtinlaat (boven op de carburator). Ik voel duidelijk dat mijn vinger binnen gezogen wordt.
- Kulaskop er af gehaald en, jawel, er was benzine. Niet gek veel maar er was er.

Waarom start dat ding niet? Terug naar af en ontsteking testen. Bougie er uit en aangesloten + mooi vast gehouden tegen de massa en wat ontdekte ik daar?!
Als ik de motor aandraai (traag) dan zie ik bij iedere rotatie een vonkje ontstaan.
Voer ik het toerental opdat verdwijnen de vonkjes!
Wat is het probleem? Contactpunten? De condensator is nieuw en ik meet 624nF. Dus die is OK.
De ontstekingsbobijn heeft primair een weerstand van 1.4 Ohm. De secundaire 2.4K Ohm.
Allemaal normaal.
Toch maar de contact punten vervangen?
Ik hoor het graag van jullie, kenners.
Alvast bedankt jongens,
Dirk