Bedankt voor je reactie,
Zoals jullie zien tracht ik tot op het bot te gaan met testen en metingen. Maar soms zijn hints van super bedreven Solex krakken de beste.

Aan de ontstekingsbobijn is geen schade te merken en de weerstandswaarden van de primaire en secondaire spoelen kloppen nog steeds. Akkoord?
Deze Solex is wel een beetje een gepimpte uitvoering met 3 bobijnen. Zie foto.
1x Ontstekingsbobijn
1x Verlichtingsbobijn
1x Remlicht bobijn
Een tijdje geleden is één van de bevestiging schroefjes van het remlicht bobijn los getrild en één van de polen sleepte tegen het vliegwiel aan. Dat heb ik recht gezet en er een stukje afgevijld.
De condensator heb ik nogmaals vervangen door een andere. (voor het geval van. . )
Waarover ik me zorgen maak is dat die positie van het vliegwiel. Met een paar millimeter verschil tussen het vastzetten van het vliegwiel, of het 2 of 3 mm terug te trekken, zo een verschil in vermogen van de inductie hoogspanning kan maken.
Is dat fenomeen bekend? Of ben ik er aan voor een nieuw vliegwiel en Hoogspanningsspoel?
By the way, wat is uw reactie op de afmetingen (Zie foto) van de benzine sproeier en fitting?

Alfons,
Ook bedankt voor jou reactie. Het doet me plezier te horen dat jij ook de beste ervaring hebt met een chocke-stand van 60 a 75%. Dat is identiek aan de mijne en die loopt nu echt lekker nu.
Het ombouwen van de onderdelen is niet, zoals je zelf suggereerde, een snelle klus. Ook omdat er in dit toestel 3 bobijnen zitten en in mijn goede maar 2.
Wat de condensatoren betreft heb ik een meettoestel om de capaciteit te meten. Die meting gebeurd op 600VDC en is betrouwbaar.
Groetjes,

Attached Images
3800 Nr2a.jpg (117.88 KB, 231 downloads)
3800 Nr2b.jpg (89.46 KB, 230 downloads)