Origineel bericht van: ghostrider
Het zijn inderdaad geen dingen die je eventjes in een paar avondjes in elkaar flanst.

ik wilde niet terugvallen op oude race techniek dus echt alles wat eraan zit is speciaal voor 2014 ontworpen , niet de peugeot ontsteking maar die van mobylette, niet de standaard vaste rol maar een koppeling niet een standaard JRT maar eentje met bus ( helaas pindakaas die keuring )
niet mijn eigen oude ontwerp van gegoten kop met 10 mm bougie in het midden maar een nieuwe gietmal voor een kop met een 12 mm bougie schuin naar voren ( Type DO) niet een 3800 filter maar een sleutelgat, niet een OTO carburateur maar een 3800, volledig nieuw type decompressie speciale uitlaat, trekt bij 18 en sleurt dan de motor naar 28, trekt bij 36 en sleurt dan de motor naar 46 en als je daar komt trekt bij ca 52 en pakt dan net nog een paar km mee, krukas volkomen anders in balans gebracht, brandstof koeling, tank met anti klots retour ( kan tot zijn strot vol) extra motorkoeling via motorhevel ( verticale koelrib) bajonet aansluiting benzine, dubbele aftak benzine toevoer ( mogelijkheid voor 2e pomp) variabele motor veerspanning speciale lagers, aangepaste zuiger, aangepast spruitstuk, inconel schetsplaten en dan nog een partij onderdelen die bedacht, gemaakt en niet gemonteerd zijn of weer verwijderd na advies via dit forum , het enige dat wel uit vroegere ervaring bewezen goed is en weer gebruikt: de puch maxi drijfstang


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)