er werd een blokje aangebracht die gebruikt was in de 24 uurs solex race. hij liep niet lekker meer.
onderzoek wijst uit dat veel onderdelen voor zichzelf begonnen waren en dat hier en daar wat verkeerd gemonteerd was. ook veel aangezogen vuil had zijn tol geeist.
het krukas lager zat los in het carter, de moeren van de rolunit waren OF origineel te vast aangedraaid ( verkeerde plek dus) of waren gaan werken waardoor de rol unit TE strak tegen het krukaslager zat en daarom de bronzen bus had opgedrukt.
die overigens verzwakt was omdat een keerring 20 bij 30 was gemonteerd en het lager oorspronkelijk 21 is, was daar een stuk afgedraaid, het materiaal zelf is al niet sterk dus en nu door de druk "opgetrompet"
( Ad van Heerbeek levert wel keerringen 21 bij 30, die zijn ook iets smaller namelijk 6.5 mm ipv 7.5 mm)
de keerring zat in mijn optiek ook verkeerd om, het veertje aan de buitenkant, de keerring ook in elkaar gedrukt door een foute extra ring achter het bronzen rol lager EN doordat het bronzen lager uitgekruld was
doordat het lager niet goed zat is de rol gaan vreten in het carter en de koppelingstrommel ook in zijn carter,
het zijlager (onststekingsplaat ) was ook los en hing nog maar voor de helft in zijn lagerhuis, was blijven steken op de krukas moeren.
de cylinder had ter plekke van het slotje van de onderste zuigerveer een deuk, door het uitveren van de zuigerveer was het chrome daar weg gedrukt.
veel slijtage door vuil dat ook massaal bij het hoofdlager was blijven liggen

Attached Images
hoofdlager-a.jpg (138.34 KB, 85 downloads)
cartervuil.jpg (179.79 KB, 79 downloads)
keerring-2.jpg (122.86 KB, 73 downloads)
cartergroeven.jpg (123.43 KB, 72 downloads)
koppelingcartergroeven.jpg (186.38 KB, 77 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)