Origineel bericht van: ghostrider
Bovendien heeft de Berini M21 een roterende inlaat waardoor de inlaattiming gunstiger (lees a-symmetrisch) is.
Beetje appels met peren vergelijken.


Klopt helemaal van die inlaat, vooral dat hij asymetrisch is maar ook dat hij langer open staat.
dat word voor de solex experimenteren met 2 zuigers, eentje die aan de inlaat kant 2 mm korter is.
als de solex met deze nog goed trekt dan kan de inlaat 1 mm lager, eerst testen met de 2 mm langere zuiger of dat dan nog goed trekt, zo ja de kortere zuiger weer monteren, kijken of hij nog trekt, dan weer de inlaat een mm lager
dit proces heeft me voor 8 mm carburateurs al een goede timing opgeleverd maar moet dat voor 6.5 nog over doen
ik gok dat hij daar nog lager kan want die arme solex zuigt zicht de tyfus. ( helaas zijn die "turbo" gaatjes of membraan niet meer toegestaan, dat hielp wel)

en ik ga de inlaat niet hoger maken, de zuiger dient ca 3 mm extra vrij te lopen zodat er redelijk tijd is dat er geen "dam" 'in de inlaat hangst die de stroming verpest

Uitreksel reglement:
De drijfstang met big end lager moet gemonteerd worden met plaatring en moer, er mag dus geen carter vulling aangebracht worden. The big end pen moet zich op de originele plaat bevinden met een slag van 40 mm.
De originele tank van staal of kunststof uitvoering moet op een originele wijzen gemonteerd worden, brandstof leidingen mogen wel aangepast.


Leuk is dat de tank op "een originele manier" moet worden opgehangen: is met BH bandjes een originele manier of kun je iets anders verzinnen wat een origineel idee is en toch functioneel.
voorlopig hang ik ze misschien op op DE originele manier en dan maar hopen dat het goedgekeurd word.

Last edited by Joan; 16/04/14 02:32 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)