ik heb van het weekend nog eens mijn boodschappen solex nagekeken op wat voor carburateur ik erop heb, is nog een gewone 6.5 mm
dat solex gebruik ik als testbank voor de door mij aangepaste Alu cylinder. Onderblok geheel origineel, veel meer dan die 150 kilometer mee gereden. Hij haalt op zijn sloffen 40 km en tegen de wind in (onze polderwind) blijft hij goed boven de 30 hangen
en met standaard uitlaat of met die 18 mm uitlaat maakt het hem niets uit, ik ben wel daar die 18 mm uitlaat aan het testen, is wel aangepast zoals ik al eerdere heb beschreven.
Mijn testblokjes zijn nog niet klaar maar ik verwacht daar toch wel meer uit te halen, elk uur dat ik heb zit daar nu al in en het is alleen nog maar een berg onderdelen, onstekingen en kopjes nog te gaan.
maar er staat dus in idere geval een back-up die bewezen heeft van goede zin te zijn.

Overigens rammelt het reglement en word mijn blokje afgekeurd, het is een vd Heem blokje en daar zijn de krukassen te dik van.
Ik heb al mijn losse krukassen nagemeten en dat is een hele hand vol en alleen 1 3800 krukasje voldeet aan het breedte reglement de rest is dikker. ( breder dus)


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)