Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Oké, daar had ik nog niet van gehoord.
Wanneer je wel een middenstijl zou hebben, kun je 2 gaten in je zuiger boren, van voren, die precies over die stijl glijden. Dan heb je smering aan de voorkant van je zuiger en de warmte kan weg. Dan heb je geen slijtage aan de zuiger.

niet helemaal waar maar het helpt iets, de aanleg druk van de zuigerveren is zeer hoog. de heat load ook want de spijl staat midden in een lasbrander die zuiger merkt er weinig van anders dan dat de spijl bij oververhitting in een toogje gaat staan en dan in de zuiger drukt, de zuiger merkt wat van "geen of wel wand" als de krukas op 90 graden staat en dan is hij al voorbij dat gat ( naar beneden toe meestal als de verbrandings druk de meeste kracht uitoefend en de stand van de drijfstang voor de grootste dwarskracht zorgt in principe heb je meer last van het gat van de inlaat, omdat daar geen zuigerveren komen kan je die wel extreme groot maken en dat vind de zuiger dan weer niet leuk ( prober maar eens een 28 mmm carburateur op een 50 CC te zetten dan zie je wel wat een gat je nodig hebt .


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)