100 is dan haalbaar maar dan moet hij perfect afgesteld zijn en een goede uitlaat eronder.
Hij vroeg wat ik wilde. Extreem of heel goed rijdend en 95.
Ik ga niet voor extreem maar goed rijdend enz...
Als hij de 100 een keer aantipt is het prima.
Er zijn diverse poortmaps (timings) te vinden op internet.
Wat ook erg belangrijk is, de hoogte afstelling van je cilinder (voetpakking dikte) en natuurlijk de squish van de kop. Goede uitlaat (zoekwerk) en de ontsteking op 1,2mm.
Hij geeft aan ongeveer rond de 8,5 pk te gaan.
We gaan het mee maken.
Wil je extreem dan moet je een ander blok nemen en veel centjes. laugh

Wat je aangaf aan maten had ik toen ik wat langer haar had ook gedaan en ook de 3de poelpoort nog wat ruimer gemaakt.
De spoelpoorten heb ik toen zo gelaten. De inlaat alleen maar verbreed. En de uitlaat tot 25mm (max) tot de bovenkant omhoog gebracht. En mijn kop veel afgevlakt.
Het uitlaatbochtje continu per 2 cm ingekort totdat hij precies de juiste lengte had om een beetje een expansie uitlaat effect te krijgen.
Lekker veel mee bezig geweest toen.

(Ohja hier een goed lopend Zundappje)

https://www.youtube.com/watch?v=P08vW7Ya9Sc


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967