Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Vandaag een klein stukje gereden. Wat een kracht zit er in, en snelheid zat. Loopt door de teller heen. laugh
De Bing 19mm vertoont toch slijtage en daarom is het stationair niet echt stabiel. Zo al niet de sterkste kant van een Bing maar dit moet anders. Algemene klacht van een Bing. Tenslotte zijn ze al heel oud en dan gaat het toch achteruit.
Daarom besloten een Mikuni VM20/151 erop te zetten. Dit zijn hele goede carburateurs die goed af te stellen zijn.
Later meer.


Ik heb alleen maar goede ervaring met de bing 19, ook in de uitvoering 20 en 21.
wel is het zo dat vanwege de moderne benzine de standaard sproeier voor het staionair circuit van 30 of 35 uitgeruimd moet worden naar 45 of 50.
de grote te bepalen door te kijken of hij goed loopt met de luchtregelschroef 3 halve slagen open moet deze kleiner dan de sproeier 5 punten groter, moet deze meer slagen dan de sproeier 5 punten kleiner.
bij een 30 of 35 is er stationair net wat te bereiken als de luchtregel helemaal dicht staat.
hetzelfde is het geval met een Mikuni of een Kei-hin en dan bedoel ik wel de japanse versies want de chinesche die je tegenwoordig koopt klopt vaak iets niet met de interne boringen en dan ga je helemaal af ( overigens heb je ook al chinesche Bing's)


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)