Ik wil vandaag eerst beginnen met het bedanken van John en Mieke Meisters van Solextochten Roermond.
Wat een moeite hebben jullie gedaan, en wat een mooi bedrag hebben jullie met de hele groep bijelkaar gebracht met de solexrit gisteravond voor de Daniël den Hoed stichting!

En ja, vanmorgen een kort ritje. Nog geen 60 km.

Uitgeslapen tot 9 en langzaam aan gaan rijden. Ik had al kruipolie getankt om de rit wat langer te maken Qua tijd maar het mocht niet baten.. Ik was er in een zucht en een scheet.

Gisterenavond nadat ik de dag had geschreven voor jullie ben ik wat gaan eten..
Bij een club/restaurant met een wel bijzondere naam, gelukkig was het bier wel ijskoud..;-)

Niet de mooiste route vanmorgen, veel industrie (ben recht door de Griekse Shell raffinaderij Pernis gereden) en veel vuil langs de weg.
Dan merk je toch wel dat het geen goed georganiseerd en opgeruimd land is dat Griekenland...

Boot gezonken? Laat je het toch liggen.. Vuil van de verbouwing? Dump je toch langs de weg.. Zo veel troep hier. Blijkbaar de normaalste zaak van de wereld.

Onderweg nog langs een dorpje gereden wat volgens mij het Ierseke van Athene was.. Zo veel kramen langs de weg met mosselen, wulken en al het andere gespuis wat onder water leeft in een huis.

En dan Athene/Pireaus aanrijdend, wat een georganiseerde chaos.. Druk, druk, druk, teveel autos, motoren en scooters... Allemaal claxoneren als het niet snel genoeg gaat, hoe bedoel je de mediterraanse mentaliteit?
Maar o-wee als ze wat moeten doen, heb je een paar dagen? Rustig aan...met 30°..

Het lijkt wel dat alles wat rond de middelandse zee leeft van Marokko tot Griekenland toe een kort lontje heeft.

Rond 12 was ik al bij de haven.
Ruim op tijd want het inschepen begint om 18:00 en de afvaart is om 21:00.
Aankomst in Heraklion is morgen om 07:00 (nl tijd 06:00)

Restaurantje/koffiebar gevonden en daar maar wat gegeten en mn tijd versleten met wat koude biertjes, en het schrijven van de dag, wachtend op zes uur.

Morgenochtend de allerlaatste en de kortste etappe van deze geweldige rit van bijna twee weken.
Dat wil niet zeggen dat het stopt met de fotos want ik ben nog niet terug in Nederland.
En uiteraard laat ik jullie de totale rijtijd en kilometers weten wat ik gereden heb.

Voor vandaag was het iig:

Trip afstand: 57.5 km
Rijtijd: 2:09
Gem snelh: 26.7 km/u
Max snelh: 49.7 km/u


[Linked Image from jandelaat.nl]