Gisteren had ik ze al in het vizier maar vandaag reed ik er tussendoor, de grote bergen met dikke sneeuw er op.

Vanmorgen vroeg wakker, gedouched en gaan rijden. Omdat het hotel nog niet klaar was geen ontbijt en geen gordijnen.
Best fris smorgens, 8 graden en regenachtig tot aan de fernpass toe.
Het begin was vals plat, veel kilometers omhoog zonder dat ik het in de gaten had.
Ik dacht waarom gaat die Solex niet naar zn topsnelheid. Toen ik het riviertje aan de kant van de weg de tegengestelde richting op stroomde wist ik al genoeg, de berg op.

Na 20 kilometer maar eens de lokale bakker opgezocht voor een broodje en een koffie.
Kom ik binnen, staat daar zo'n typische duitse vrouw achter de toonbank, in het vak al jaren lang en de uitstraling van een treurwilg.
Ze zuchtte nog net niet toen ik een koffie en twee broodjes bestelde... pffff...

Met de bergen in het zicht gingen de kilometers goed, koud en nat maar alles ging rap.
Een maal bij Reutte aangekomen nog maar eens een cafe opgezocht om mn voeten en knieen op te warmen.

Net over de grens in Oostenrijk was ik gestopt om een foto te maken van de bergen met de sneeuw en op dat moment kwamen er twee boeren een stal uit met een koe die voor het eerst van zn leven de wei in mocht... Best wel eng dat groene gras, hij had er duidelijk geen zin in.
Ze zeggen wel eens "aan een dood paard trekken"... nou aan een levende koe die er geen zin in heeft is ook best lachen kan ik vertellen...

Ook nog de snelweg gekruist en als je dan de borden ziet waar Oostenrijk op staat... het ging steeds beter.
En dan nog een leuke plaatsnaam... Je zal er maar wonen, Wank.
Leuk als je Engelse vrienden hebt...

Net voordat ik de Fernpass over ging kwam ik door een klein plaatsje. De lokale inwoners hadden daar een bokkenshow, wat anders als een hondenshow.
Langharige zwart wit bokken, geen zwart, geen wit, dan half om half, wie had de mooiste.. Super leuk, even gestopt voor een plaatje.

Fernpass is mooi, uitzicht en vooral de afdaling aan de andere kant van de berg.
Met 60 km/u de berg af. Holleeeeeee als een raket naar beneden als een volleerd tour de frans wielrenner.

Eenmaal de berg over ging de zon schijnen, heerlijk mooi weer en Innsbruck was in zicht.
Daar aangekomen het centrum ingereden en naar de brandweer gevraagd.

Na een wat aftastende houding van de brandweerlui aldaar heb ik verteld wie ik ben en wat ik aan het doen was.
Na wat getelefoneer op en neer kon ik mn Solex stallen en kreeg ik een mooie kamer. (lijkt wel een hotel)

Geweldig mooi spulletje hier. Alles ziet er gelikt uit, de auto's het pand, superstrak, geordend en schoon!
UIteraard veel gepraat over de brandweer over en weer.
Leuk om dingen te zien bij anderen maar eigenlijk is het overal hetzelfde. De ploegen, humor, gewoon alles.

Sociale gasten, kon mee eten en morgen ontbijt.

Dat was het weer voor vandaag, rest mij alleen nog de details te melden:

Tripafstand: 171.3
Rijtijd: 5:25
Gem snelh: 31.6 km/u
Max sbelh: 64.8 km/u

Morgen op naar Italie.


[Linked Image from jandelaat.nl]