Dag 8

Het was een dag dat alles goed ging.

Vanmorgen vroeg wakker, mn rug was niet over maar wel iets beter.
Gisteravond bij de receptie gevraagd of er in t dorp iemand lagers verkocht.
Het zat me toch niet lekker, kan ze maar op zak hebben.
Er is geen betere raad dan voorraad zeg ik maar.

Idd. Vanmorgen gebeld naar het "adresje" en ja hoor. Bingo. Op voorraad. Echter 5 km terug rijden Uphill.
Dus ik weer terug op mn route en de lagers gekocht. Omgekeerd en weer mn route opgepakt.

Onderweg zat t me niet lekker. Rouw geluid, ik dacht kan het beter er nu maar uithalen en vervangen. Ipv wachten tot t helemaal inelkaar draait.

Gestopt bij restaurantje langs de weg. Daar gevraagd naar een werkplaats.
Zeer behulpzaam de jongeman en heeft me doorgestuurd naar een dorp verder naar beneden mn route... Ik dacht neem de gok.

Eenmaal aangekomen, berg af, moest ik ook terug weer omhoog. Gloeiende g... Als t niets word.
Ja hoor... De beste man kon niets voor mij betekenen. Wel een motor/scooter zaak om de hoek zei hij.
Ik daar heen en mn verhaal gedaan.
In de werkplaats geen ruimte maar buiten was ok en gereedschap kon ik lenen als ik dat nodig had.

Gelukkig had ik alles bij me op een hamer en een drevel na.

Aan de klus. Zo gezegd zo gedaan. Ontsteking er af, koppeling er af... Cilinder er af en holleeeee.. Krukas er uit... Lager er uit getikt en nieuw er in. Was idd niet fris meer.

Blokje dicht en rijden weer.
Geluid is minder maar ben bang dat het lager van de drijfstang ook "rauw" is. Rustig met het gas er op en vetter smeren met de olie maar.

Op naar Cortina.

Onderweg snorde het blokje weer ok.
Toch voorzichtig ermee. Ik heb de tijd dus rustig aan.

De hele route omhoog. Van begin tot 15km voor Cortina. Soms steil en op de pedalen, helm af gedaan omdat het best op temperatuur kwam soms.
Eenmaal over een hobbel... Stond daar de mafia.. Ja hoor of ik wilde stoppen.
Meneer de wout vond het interessant wel geloof ik.
" you must weare your helmet, isse better for youre healthe..."
Yes yes no problem..
Is het nou een fiets of een brommert.. Snapte er geen snars van en ging bij zn collega in overleg.
Alles gechecked en alle vragen beantwoord, weer verder.
Hij was overigens wel ok en vriendelijk.

Ja en dan de omgeving van Cortina... Super mooi!!! Sneeuw aan alle kanten nog en de route omhoog over t fietspad was zooooo mooi.

Hoogste punt is ook gehaald. 1530mtr.
Vanaf nu alleen naar beneden nog, borden Venetië staan al langs de weg.

En dan.. Cortina inrijdend direct al een "zimmer frei" .. Ik in de ankers en gelijk even peilen.. 50euro.. Ehhhh ik stap weer op.. Op laatste moment zei de vrouw.. Er is een hollandse vrouw stukje verder bij het restaurant.

Ik daar heen..
Restaurant gesloten, beetje eromheen gedraaid en.. Mevrouw kwam de trap af.
Hollands.
Ik vroeg haar na een kort gesprek naar een kamer in de buurt.
Ik heb er wel één zegt ze, 25 euro.. Yesssss.
En als ik binnen kom.. Erg huiselijk. Leuk mens en 77 jaar is ze!! Zo fit!
Ze doet ook mn was nog, zo geweldig!

Vanaf hier volgens de TT nog 160 km naar Venetië.
Twee dagen heb ik er voor, als het motortje het blijft doen dan moet dat lukken.

Kortom.. Een geslaagde dag.

Tripafst: 131.9 km
Rijtijd: 4:45
Gem snelh:27.7
Max snelh: 44.9


[Linked Image from jandelaat.nl]