Dag 10

Na een dag in het zonnetje op de boot lekker gekleurd en is mn rug en zijn mn benen redelijk bijgetrokken.
Na 9 dagen is dat best goed, even niets.
Donderdag en vrijdag de één na laatste etappe, Patras -> Athene en zaterdagochtend de allerlaatste loodjes, van Heraklion -> Piskopiano.

Vanavond aangekomen bij Igoumenitsa, Noord/west Griekenland. Uit/inladen en direct door naar Patras waar ik van de boot kom morgenochtend rond 6 s'morgens. (nl tijd 5 uur, griekenland loopt uur voor)

Maar toch wel saai zo'n oversteek op een griekse doorsnee ferry.

Het is niet bepaald een cruisetripje langs de bananenrepublieken aan de andere kant van de wereld. Met glitter en glamour optredens en met een zwembad waar de fotomodellen langs liggen te zonnen...

Tijd zat om mensen te kijken op de dag.

Twee categorieën op de boot:
#Vakantiegangers #Vrachtwagenchauffeurs.

Oa een buslading aan Friese (ik mocht geen Hollanders zeggen) fossielen aan board van Dalstra reizen uit Sneek.

Geweldig.

De één is nog vergeetachtiger dan de ander en de buschauffeur loopt met enige regelmaat als een schotse schapenhond om de kudde heen om ze bijelkaar te houden.
Smorgens en savonds koppen tellen voor t geval er niet één over boord is gekieperd.. ;-) Whooohaaaaaaaa

Enkele van de groep leven in de'r eigen luchtbel, zo stonden er twee ouwertjes voor een dichte deur naar het buitendek.. En maar morrelen aan die deur. Door het ronde raampje zagen ze klaarblijkelijk mensen lopen buiten, maar waarom gaat die deur toch niet open??!
Niet denkend dat dat misschien voor een reden is, terwijl er 15 mtr verderop een deur wagenwijd open stond. Hahahahaa.... Veeg mij maar op.

En dat sta je even aan de rand van het bovendek te kijken naar de kustlijn..
Komt er een ouwe dame naast me staan.. Fototoestel op haar buik. Je hebt het beeld al voor je? Nee?
Zonnebril op, hoedje op tegen de zon en broek onder de oksels en borsten op dr navel ongeveer... Ja? Hou vast dat beeld...

En dan.. Ja hoor..

Niet even vragen mag ik er even bij.. Nee, schuifeld ze zich net zo lang dat ze tien centimeter voor me, precies op dat plekje van de hele fu##in boot, juist daar, voor mij tussen de railing en mij een foto moest maken... Halloooooooo..... Lukt het mevrouw? Sta ik in de weg misschien??!?

Verder zijn er bij die hebben echt wel humor. Heb een tijdje gepraat met ze maar het zijn echt niet allemaal mopperen ouwe treurwilgen die Friezen...;-)

Er loopt ook nog een Duitser rond. Alleen en met zn ziel onder zn armen.
Duidelijk te zien dat hij zich eenzaam voelt.

Hij had zich waarschijnlijk bedacht om maar eens een fietsreis te maken op de Peleponesis, ofwel zuid Griekenland. (hij sprak mij aan, bij het wachten voor het inladen, omdat hij de solex wel interessant vond. Met dat ouwe ding uit Nederland naar Venetië gereden)

Hij heeft alles nieuw aangeschaft zo te zien.
Werkelijk zn hele outfit!!
Splinternieuwe fiets, hagelnieuwe waterdichte fietstassen (nodig in Griekenland ;-) ) en de bijbehorende kleding.
Dat moet wel een aardige kostprijs zijn geweest, niet het minste spulletje.

Ik kreeg het beeld van een overspannen kantoor Duitsert, haar naar één kant gekamt. Zo'n beige kleur afritsbare tropenbroek met veel te korte broekspijpen en natuurlijk 200 broekzakken er op en opgehesen tot over zn navel.
En niet te vergeten de sandalen met witte sokken en een hele foute zonnebril.
Ja mensen, ze bestaan nog, de echte Duitsers.

Dan de vrachtwagenchauffers, veel onder hen Grieken. Geven geen cent uit aan eten en drinken, alleen maar koffie, en hangend onderuit gezakt voor de tv.

Kortom, geen beklag maar wel leuk om te zien. Iedereen lekker zn eigen ding!
Gelukkig is iedereen anders, anders zou het maar een saaie wereld zijn.

Groetjes vanaf de boot.

(Bijgevoegd een foto van de chauffeurs en 700 jaar opdrogend in het zonnetje.)


[Linked Image from jandelaat.nl]