Origineel bericht van: Alfons1959
Ach Jan en Joan, alles heeft te maken met de gaswisseling.
Jullie weten ook dat, als we de inlaat en uitlaat perioden variabel konden maken, hebben we meer koppel en vermogen bij de verschillende toerentallen. Zeker als we dan nog eens het inlaatkanaal en de uitlaatkanaal zouden konden aanpassen zodanig dat deze goed samenwerken over de verschillende toerentallen.

Elke solex motor is weer anders. En ja Jan doordat ik mijn kopje heb afgevlakt loopt hij echt beter. Blijkbaar reageerd mijn motortje beter op een hogere compressie.
Als het niet zo was zou ik mijn andere kopje zo terug zetten.
Maar geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.


Alle moderne 2 takt motoren die een beetje pretatie leveren hebben daarom dan ook variabele inlaten (membraan) en variable uitlaat systemen ( elk merk zijn eigen patent en merknaam) vaak met termen als "power valve"


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)