Nadat de cylinder netjes vast op het carter is gezet zie je dat de kortere zuiger inderdaad niet helemaal bovenin de cylinder komt, scheelt een mm-tje.
met de zuiger onderin zie je hoe de opening van de poorten ervoor staat, ik beloof je dat dat bij een volgend verhaal er al anders uit gaat zien.

Bij montage van de kop komt er weer een typisch solex fenomeen om de hoek, het past net niet goed. De tuimelaar van de decompressie steekt vast tegen een opstaande rand van de motorhevel, de edcompressie is niet goed vrij te stellen.
om te voorkomen dat hij gaat lekken omdat hij niet goed terug komt even een hoekje van het opstaande randje weg gevijld.

LET OP, dat kan dus bij meer solexen een bron van slecht werken veroorzaken.

en dan uiteraard de proefrit, bij starten merk je dat er inderdaad minder compressie is, hij trekt iets minder snel op, maar wel redelijk. topsnelheid: op hetzelfde traject met de wind in een andere hoek maximaal 33.

Attached Images
compressie minder (Medium).JPG (30.97 KB, 220 downloads)
zuiger onderin (Medium).JPG (48.17 KB, 206 downloads)
beetje klem (Medium).JPG (74.1 KB, 196 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)