Gisteren liggen spelen met de ontsteking waardoor hij het niet meer deed. Vanochtend vroeg begonnen omdat ik dat ding wilde laten lopen. Na het afstellen van de ontsteking met een zelf gemaakte tool (na voorbeeld van Barry) , wilde de motor nog niet starten. Wel benzine maar geen vonk. Andere bougie.. geen verschil. Contact van ontsteekspoel opgeschuurt, geen verschil. Nieuw gemonteerde bougiekabel vervangen omdat ik deze niet vertrouwde.. ook geen verschil. Daarna een andere ontsteking gepakt en beide spoelen doorgemeten.. beide ongeveer dezelfde waarde. Originele spoel terug gemonteerd...warempel een vonk... nu weet ik nog steeds niet waarom hij in het begin geen vonk gaf.
Maargoed, hij start weer binnen 1 meter en op naar een volgend probleem. Met motor op het wiel hoor ik een schavend geluid wanneer de motor van het wiel is, is hij 'lekker' rustig. Ik vermoed de koppelijng/aandrijfrol??!!

Maar eerst moet ik de motorveren uit uitrekken, ze trekken de motor teveel op het wiel, of is extra gaatjes boren in de schetplaaten beter? Volgende vraag.. waar boor ik de nieuwe gaten?


solexliefhebbers.nl