Ik weet niet in welke topic dit kan plaatsen, vandaar dat ik het hier plaats.

Naast mijn Solex hobby heb ik al sinds dat ik mijn rijbewijs heb, een andere hobby. Net zoals zovelen lotgenoten heeft deze hobby te maken met 4 wielen.
Deze hobby is Renault, en dan vooral het eerste type Renault 5 (de Alpine en Alpine turbo) en eerste type Renault clio 16v.. 137pk enz enz
Nadat ik de clio verkocht had, waarvan ik 19 jaar eigenaar ben geweest, was het tijd voor een nieuw speelgoedje.
Mijn Clio maakte plaats voor mijn project Solex, de dagelijkse auto werd vervangen door...

[Linked Image]

Iets meer PK's, iets sneller en (veel) duurder in onderhoud :-) Maar het plezier van rijden maakt heel veel goed.

Momenteel heb ik 1 rijdende Solex en een Solex die in een rustig tempo wordt opgebouwd naar eigen wensen.

Afgelopen vrijdag is er een andere/modernere vervoersmiddel met motor bij gekomen, een Spartamet/Hercules/en nog een aantal namen.
Deze heb ik goedkoop kunnen overkopen van een collega. Wat de planning is van deze "fiets" weet ik nog niet. Ik merk wel dat er op het spartaMETje forum veel wordt omgebouwd en heb daar al een aantal leuke dingen voorbij zie komen. In eerste instantie heb ik deze gekocht om wat te hobbieën en wat meer kennis op te doen.
Momenteel loopt de motor niet zoals het moet en dat is het eerste wat ik wil gaan verhelpen, daarna zie ik wel.

[Linked Image]


solexliefhebbers.nl