ik had dat met een 5000. goed rijden, geenprobleem. stoppen ergens en weer wegrijden ook geen probleem. En dan ineens ergens stoppen en wegrijden, niet vooruit te branden en na een paar km ineens weer goed.
andere pomp veel beter en dan ineens is het er weer, ander filter ( metalen tank, onderin de aftap stop) weer beter en dan ineens was het er weer.
Oud pompje binnenwerk eruit gehaald , nieuwe messing busjes gedraaid en stalen kogeltjes 2 mm erin . Voorlopig weer veel beter .

Had namelijk steeds het idee dat er een kogeltje bleef kleven en zo de brandstof voorziening om zeep hielp, retour hoeveelheid was ook minimalistisch hoewel slecht te zien omdat het type slang dat ik heb zorgt dat de benzine als een filmpje langsheen de wand loopt en dat is moeilijk te zien.

retour hoeveelheid nu stukken meer.
Wel gaan zoeken naar keramische kogels voor het geval dat het weer misgaat EN omdat staal op messing als er een keer ethanol benzine in komt nogal rotgevoelig is .
Vandaag van Ceratec een proefserie kogeltjes binnen gekregen diameter 2.3 mm. Want als ik solex opereer zie ik verschillende kogels van 2 of 2,5 mm langskomen ze hadden iets in het midden. Heb ik precies het gereedschap voor om daar de conische gaten voor de zittingen te maken. Kan dus weer experimenteren Ben benieuwd of deze niet te licht zijn voor hun functie

Attached Images
ceratec.jpg (129.58 KB, 359 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)