Ik heb een probleempje met de Solex waar ik niet uitkom.

Sinds 2 weken rijdt ik op groenmix gemixed tot 1:35.
De eerste tank was een kwart 102 en voor de rest afgevuld met groenmix. Op de heenweg naar het werk had ik nergens last van, net voordat ik thuis was van de terugreis ging de motor een beetje inhouden.
De volgende dag..de tank was weer gevuld en ging weer naar het werk. Nu op de heenreis ging de motor na een minuut of 20 inhouden, dit was echter na 1 minuut weer voorbij. Echter op de terug weg heeft hij vaker hetzelfde probleem gehad.
Thuis gekomen dacht ik dat misschien de leidingen en carburateur vies waren geworden ivm de andere brandstof. Dus alles schoon gemaakt, alle doorgangen gecontroleerd met 1 draadje van een remleiding en alles was open. Vandaag alles weer terug gemonteerd en hij startte weer als van oud na 1 meter duwen.
Ik was benieuwd of het probleem verholpen was dus ging een stukje rijden...en ja hoor na een minuut of 20 ging de motor weer inhouden wanneer ik de mengsel-doseer-hevel op de , voor mij normale stand, zette. Iets terug naar links en de motor ging iets beter lopen. Thuis gekomen heb ik de bougie bekeken en de afstand op 0,45 gezet. De kleur van de bougie was koffie bruin. Na studio sport toch nog een stukje gaan rijden, maar merg geen verschil.

Mijn conclusie kan alleen maar zijn dat 'groenmix van schipperstop' niet de juiste brandstof is voor mijn Solex.
Klopt mijn conclusie of zie ik iets over het hoofd?


solexliefhebbers.nl