Bedankt voor de tips.

Ik heb de eigenaar gesproken en hij vertelde dat de aandrijving een beetje grip miste op de wielen. Het slipte een beetje door met andere woorden. Hij had zich laten vertellen dat dat zou kunnen komen door de veren die misschien vervangen moesten worden of bijgesteld, of doordat hij misschien schoon gemaakt moest worden van binnen.
Toen heeft hij hem helaas wat knullig proberen open te maken, en was hij 1 bout vergeten los te maken toen hij het vliegwiel wilde verwijderen....daardoor is hij afgebroken.

In principe werkt de motor dus verder wel. Hij vraagt er ongeveer 160 euro voor.
Hij was voorheen van een oude liefhebber (70) die veel met brommertjes e.d. werkte. Ik neem aan dat hij dus in principe in goede handen is geweest wink

Kan het verhaal van hem kloppen dat het inderdaad de veren zijn die bijgesteld moeten worden of gaat het een hele opgave worden op die grip te herstellen?

Overigens woon ik in Zweden en ik probeer de regels hier een beetje te achterhalen, maar de verkoper vertelde mij dat je hier geen kenteken nodig hebt om op een solex te mogen rijden!