Originally Posted by RedFox
Originally Posted by Joan
Ik zie nog meer duidelijk op de foto, je vliegwiel loopt kennelijk ook in je grondplaat, heb ik ook wel eens last van gehad, kwestie van de grondplaat genoeg uitdraaien anders krijg je gruis tussen de punten en je lagerwerk crush
Ik zal daar nog eens even kritisch naar kijken JOAN, volgens mij is dat echter een paar weken geleden veroorzaakt toen de spie in de spiebaan te ver naar achteren was geschoven.
Dat heb ik toen opgelost door in de spiebaan met een " druppel" JB Weld een stopper te maken.


eigenlijk verwaxht ik niet dat de spie zover kan komen, de spiebaan groef loopt wel tot het einde,( nabij solex catredeel dus) maar loopt heel erg dun uit, dan is er alleen maar plaats voor een mini spietje.

overigens zie je ook dat het vliegwiel de zwarte coating van de bobine aan het opvreten is dus een eerdere suggestie om de grondplaat dan maar te laten zakken is misschien beter ( of een ander vliegwiel verbouwen zodat deze niet zo ver uitgedraaid is en minder zakt .
ik heb een paar berini vliegwielen omgebouwd, die beginnen al met een kleiner gat, zijn ook iets zwaarder want je hebt toch nog wel wat vliegwiel werking nodig ( zie de foto van symmetrische nok )

bij beurs Autotron lag er een hele kist vol van, heb er eentje extra meegenomen

Attached Images
berini.jpg (153.78 KB, 436 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)