Originally Posted by Joan
Originally Posted by Alfons_Amuse
Probeer eens met de punten op 0,45mm en de bougie op 0,5mm te zetten. Ik denk dat het dan lukt.


met die bougie maat zou ik oppassen ook daar is o,4 voorgeschreven, nou kan een Puch ( bosch/Ducati) ontsteking wel wat hebben maar in principe is de vonk een aansturing van de secundaire spoel en die aansturing staat of valt niet met de grootte van de bougie spleet, wel de instelling van de punten want die sturen de primaire wikkeling aan
Ik zal in eerste instantie eens naar een 0,4mm afstand tussen de punten gaan zoals door Joan voorgesteld en zo step by step doelredenerend verder.
Het grootste vraagteken blijft waarom het zo spontaan is gebeurt nadat blokje na 35 test km's op dezelfde dag op de testbank een keer afsloeg bij wat te lage toeren en (bewust viertakten) en bij opnieuw starten er niets meer gebeurde.
Het enige na een 10-tal seconden aanslingeren met de boormachine wat gebeurde was een behoorlijke klap zoals je die ook wel eens hoor als je teveel voorontsteking heb.
En dat bij herhaling een aantal keren.
Ik heb toen de bougie eruit gedraaid en met boormachine en stroboscoop gekeken waar mijn streepje op het vliegwiel zich bevond, en dat was dus aan de onderkant van het vliegwiel.
Vanavond heb ik geen tijd om er aan te werken, maar morgenavond staat het op de "to do list" .
Ik houd jullie op de hoogte.

Last edited by RedFox; 29/01/18 08:07 PM.

Groeten, Geert


Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63