Origineel bericht van: Jan

In reglement staat, De krukas moet origineel zijn, dus geen volle krukas. De wang mag een maximale dikte bedragen van 10,5 mm na origineel model.
volgend jaar veel dingen beter omschrijven, maar dit lijkt me duidelijk.
Het verstaan van "origineel" moet dan zeker worden. Type OTO en type 3800.


ja maar een originele krukas is al 11 mm en geen 10,5
en het gebruik van een Alu cylinder is toegestaan maar niet gesteld in hoeverre je daar veranderingen aan mag plegen, elke werktuigbouwer weet dat je in aluminium dikker moet construeren want het is lichter maar ook minder sterk en een ALU cylinder is nagegoten van origineel, ook niet eens precies dus door krimp dunner en dan ook nog eens een 40 zuiger erin in plaats van 39.
als je dan sterk opvoert en de cylinder verstevigt door oa draadeinden te gebruiken en zo nog wat dingen om te voorkomen dat de voet eraf scheurt ben je al aan de beurt maar niets daarover voor of tegen aanpassingen
zoals gesteld het is een mechanische sport ben benieuwd of er ALU cylinders scheuren .
bij de sprint sport heb ik hele motoren spontaan de kop zien weggeven aan de omgeving


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)