van 1 van de deelnemers die inmiddels goedgekeurd is hoorde ik dat er ook al afkeuringen zijn, met de endoscoop gevonden inwendige constructie die kennelijk niet toegestaan is , semi volle krukas.

We hebben laatst hier een discussie gehad over de trillingen en daar is het woord "zwerfkeien" bij gevallen.
dat heb ik toen uitgelegd maar alleen 1 "zwerfkei" belicht
namelijk het big-end dat aan 1 zijkant hangt en daar doet van: "ik ben er wel en ik ben er niet" ( positie in de rondte dwars gezien) nou het contra gewicht is die andere zwerfkei die hangt ook naast de krukwang maar aan de andere kant dus bij ronddraaien wordt er feitelijk een dwarskracht "8tje" geintroduceerd. bij mijn krukas is dus ook het zijhangende stuk van het contragewicht verdwenen en hangt de kruksa ca een 1/2 cm vrij van het carter blijkt in "drag" de schelen (wrjving tussen 2 vlakken vlak langs elkaar heen) kijken wat ze daar van zeggen
wordt de krukas daar dus veel dunner dan het reglement
om aan het reglement te voldoen heb ik dan maar aan de andere kant een plaat opgelast in de vorm van de krukas zit ik weer aan de dikte , omdat dat weer teveel bijdraagt aan het gewicht is de krukas in diameter behoorlijk ingekort, je moet dus echt zoeken om te zien of er nog wel ergens een krukas in het carter zit.( qua totaal gewicht nu ook minder dan standaard dus ook minder volume)
wel nagenoeg trillingvrij en trillingen kost echt PK's want dat vreet aan je lagers en een trilling is een vorm van energie dat wel opgewekt wordt maar niet doorgegeven aan je rol en ook een extra nadeel, na verloop van tijd vallen je onderdelen eraf

Last edited by Joan; 15/08/14 01:59 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)