Origineel bericht van: WilfredVW
Vorig jaar is een van onze coureurs gevallen met z'n ribben op de opstaande klinkerrand langs t gras bij t ingaan van de kroeg, dankzij n zwabberactie van zo'n circusattractie die er rondtufte. Gevolgen kun je wel raden.

Ja ik heb ook wat tegen die ludieke dingen, als dat de stabiliteit ernstig aantast vind ik niet dat ze door de veligheidskeuring moeten komen.
In mijn insteek is Keuren vooraf altijd voor de veligheid en niet zozeer om te kijken of voldaan wordt aan het reglement, dat laatste kan altijd achteraf nog als er twijfels zijn over de gang van het apparaat.

Maar vooraf minimaal:
kwaliteit van het frame met aanhangsels.
Bouten mogen nooit meer dan 1.5 gang uit een moer steken,
spaken vast, stuur vast,handvaten vast
wiellagers goed,balhoofd goed,
geen scheuren of zwakke plekkn in framedelen
geen uitstekende scherpe delen
Glas afgeplakt met tape om splinters te voorkomen.
trappers of voetsteppen met rubber of doppen omkleed ( geen open betonijzer of iets dergelijks dus)
aanhangende delen geen scherpe kanten.
voldoende stuuruitslag om ontwijk manouevres te maken.
geen afgezaagde spatborden ( scherpe randen)
geen benzine lek.
noodstop ( electrisch of decompressie )
degelijke zitplaats

om zo maar eens wat te noemen


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)