Als alles van de solexmotor orgieneel is en alles nog in orde is deze messing prop (soms ingeschroeft ,soms ingeperst )een zo een groot gat gemaakt ( 1,5 tot 2,3 m.m. ) dat de mengsel handel gewoon naar rechts zou moeten staan bij het rijden bij warm weer en de toen gebruikte brandstof.
Een solex waar alles nog orgineel is bestaat niet meer dus moet je de mengsel handel iets naar rechts verstellen om een goede loop te verkrijgen (denk ook aan de dunnere olie die nu gebruikt wordt ).
Dan wil ik even meedelen dat wij al heel lang stoffilters maken om achter op de carburater gedrukt kunnen worden om bij de gasschuif de kleine aardkorststukjes tegen te houden voor een carburateur die op deze plaats open is.
Het filter hiervan is verwisselbaar.
Dit gat mag niet gewoon dicht zijn ( van mij wel want wij maken nieuwe rollen ),.
Door deze exstra lucht inlaat trekt de moter zo weinig dat er geen grote schade zal ontstaan bij stilstand en draaiende motor als je even stilstaat met je bijde voetjes op de weg.
Hierbij ga ik er van uit dat de solex fabriek we weet dat hierdoor de rol wat minder heet wordt
Meer klan ik er niet over vertellen.

Last edited by Jan Vennix; 27/09/13 11:13 PM.