Ondertussen valt mijn motor niet meer uit en blijft mooi stationair draaien bij stilstand.
Het gekke is dat deze storing is opgehouden zoals ze is gekomen. Voordat het fenomeen van “het uitvallen” begon, herinner ik me dat de motor steeds preutelde bij volgas. Ik herinner ook nog dat ik toen bij wijze van test het voorwiel van de grond getild volgas liet draaien. Waarschijnlijk is de koppeling toen wat te warm geworden. Het is me helemaal ontgaan doordat ik toen vaststelde dat de motor niet meer vast op de platen zat.
Later toen het blok weer met nieuwe scharnieras gemonteerd zat, kwam er geleidelijk verbetering als ik het wiel van de grond tilde en motor “stationair” liet draaien.

Ik herinner me het hele verhaal nu de motor niet meer stilvalt, maar sinds kort terug begint te preutelen bij volgas. crazy

Heel even kon ik het preutelen verhelpen door via de retourdarm in de tank te blazen, er kwam een schriel straaltje brandstof uit de carburateuroverloop.
De volgende dag bleef hij opnieuw preutelen bij volgas. Rijdend met bijna lege tank hielp het heel even als ik de retourdarm dicht kneep en los liet. Met gevulde tank presteerde hij aanzienlijk beter, bleef echter preutelen ook bij het knijpen in de retourdarm.

Waarschijnlijk is het pompmembraan aan vervanging toe. Het huidige zit er al sinds 2005 op. Het zou dus de eerste keer zijn dat ik dat doe.
Als ik de voorkant van de pomp losmaak, moet ik dan opletten dat de bolletjes er niet uitvallen?


"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali