De scharnieras heb ik er goed af gekregen met behulp van een tang en een moer aan de rechter zijde, en dan beurtelings linker borstmoer los en hulpmoer aan de rechter zijde vast geschroefd. De hulpmoer moest er nadien weer af omdat ze niet voorbij bij het uitlaatspruitstuk kon.

Om de nieuwe as erin te schuiven heb ik wat langer gesukkeld, die kreeg ik er maar niet door. De binnenringen en de rubbers die pasten wel in de opening, en ook de as ging er probleemloos door, maar de as samen met ring en rubber paste langs geen kant. Na een uurtje te hebben gestruggeld, kwam ik op het idee het eens met de oude 4800 binnenringen te proberen. Die hebben een groter gat, en toen ging alles er moeiteloos in. De borsmoeren staan nu nog vingervast, het ziet er goed uit, ik moet ook nog de borgplaatjes bevestigen, en dan het tankje er weer op.

Origineel bericht van: AlienSolexfiend

Ik veronderstel dat de binnenringen van de as de andere (binnen)zijde van de rubbers afsluiten. >> Indeed wink
Maar wat zit dan tussen deze binnenringen?? Wordt de as tunnel hier dan vernauwd? >> Yep wink

En dan verder geen extra ringen achter de plaat, of dan toch??? >> zou moeten volstaan volgens mij smile


Last edited by AlienSolexfiend; 17/04/14 07:15 PM. Reason: Quotes

"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali