de pompjes zijn geheel uit elkaar te halen.

Over vapor lock heb ik tijden terug ook al een heel verhaal beschreven en oa de oplossing om er ca 10% diesel bij te doen, dan los je de lichtere fracties beter op.

Oude brommers ( en daar hebben we er met zijn allen best een heel beetje van ) hadden vaak tussen carburateur en cilinder een bakelieten , pertinax of dikke hardpapieren pakking om oververhitte carburateurs tegen te gaan.

zelf heb ik mijn CNC popje minder vapor lock gevoelig gemaakt door de gaten op te boren, 2 mm voor de gaten waar de flipper plaatjes op vallen en de overige gaten 3 mm, ik werd gewaarschuwd dat dit tot een te grote pompcapaciteit zou kunnen leiden, bij mij niet het geval maar als dat zo zou zijn dan gaat de "binnenkabeltruuk" in de uitgaande leiding naar de carburateur weer in werking, je houd daarmee de benzine onder druk ( je moet het tegen die kabel in persen) en dat voorkomt vapor lock


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)