Origineel bericht van: Roelof
Origineel bericht van: Jan
Wij hebben er ook geen last van gehad, maar hebben de motor wel laten draaien tijdens het tanken. onze buurman had ook deze pomp, en zetten de motor af tijdens het tanken, en dan had je problemen, niet meer aan de gang te krijgen, eerst pomp koelen dan ging hij weer.Is wel lastig met een 24 uurs race.
Als je je hand tegen dat pompje hielt, verbrande je je vingers, bloedheet. wat wel toevallig is is dat bij hem de nicasil uit de cilinder ligt. Blokje was echt heet.

Wat Joan schrijf dat het membraam blijvend vervorm heb ik nog nooit gezien of meegemaakt, lijkt me ook moeilijk gezien de stugheid van het materiaal.



Gaat dit nou over het CNC pompje? dat probleem van niet meer aan de praat krijgen na een stop had ik dus ook.


Ja, CNC pompje. De warmte overdracht van carter naar pompje is groot. Pompje wordt dan erg warm. Vapour lock!!!

Dus wat John schrijft is een oplossing, ringetjes achter het pompje, zodat hij niet meer tegen het warme carter zit.


[Linked Image from jandelaat.nl]