als de zuiger los ligt kun je ter plaatse met een dremel, of vijl een hapje uitnemen. Ik heb een draaibank en dan pak ik rondom wat weg maar daar merkt de inlaat verder niets van , is meer luiheid. Voor racers haal ik wel ter plaatse wat weg omdat als ik dat over de hele omtrek doe, de uitlaatpoort aan de onderkant ook open komt en dat is niet zo een goed idee. Door dat weghappen wordt de zuiger ter plekke ook veel korter dan die 46 mm die ik voor tour solexen aan houdt. Vooral niet proberen want dat weghalen is onderdeel van een totaalpakket en werkt voor tour solexen echt niet.
ALS er een olie groef onderin de zuiger zit moet je onder deze oliegroef ca 2 mm laten zitten, kom je tot en met die oliegroef gaat deze als decompressie sloot werken en helpt hij cartercompressie via de afvoersloot de uitlaatpoort in . Die groef is dus een limiterende factor ( geen probleem bij GOL zuigers of JRT/CFX zuigers die hebben zo een groef niet )

Last edited by Joan; 06/05/21 07:30 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)