De compressie zou ik eens correct willen meten. Ik heb een setje gekocht om te meten met een drukmeter. Maar wat is hier de juiste werkwijze om een correcte meting te doen ? Ook zou ik graag van jullie even een duidelijke uitleg willen over wat en hoe ik de poorten correct nakijk.

link Joan

Hier heb ik wat info gevonden waar ik mee aan de slag kan maar ik zou toch nog eens graag horen wat ik niet en wel hoor te zien aan de poorten en wat ik dan evt wel en niet aan kan passen.

Ik heb hier ook nog enkele carburators liggen ... en pompen maar ik denk dan als er benzine loopt dan doet de pomp het en als hij naft krijgt dan doet de carburator het. Vermoedelijk is dat te simpel uitgedrukt

Ik kan het verduidelijken als dat de motor meer zeurt dan zingt. Daar bedoel ik mee dat je tav de andere solex hoort dat deze op een lager doffer toerental blijft hangen en niet de hoogte wil ingaan. Dat andere loopt echt in toeren en heeft dan een aangenaam snelhied. Ik had ook al zitten denken dat het mss aan een verkeerde band ligt dat die te hoog is. Kan dat ?

Last edited by Sambaman; 28/02/21 11:34 AM.

Sam Janssens
Peperbus liefhebber