Originally Posted by Sambaman
Dank jullie voor het antwoord zeer gewaardeerd.

@Joan als ik een nieuwe zuiger plaats moet dan de cilinderkop ook vernieuwd worden om die van de kamzuiger te vervangen ? blush als ik setjes monteer en daarbij kamzuiger EN cilinder ( met dat poortje vooraan) vervang door een DO setje ( met dubbele omkeer spoeling dus) en er zit een kamzuiger kop op dan laat ik deze lekker zitten werkt prima bij een DO setje in je eerste bericht gaf je aan dat het al een DO is dus waarom de vraag over kamzuiger kop ????
@John ja daar klopt echt iets niet en ik denk dat het met de meting of de apparatuur iets te maken heeft. Na mijn nog gedetailleerdere inspectie heb ik opgemerkt dat het spruitstuk dat erop zat niet echt vlak meer was bovenaan. daar was hij net een beetje lek. Ik heb dan in mijn doos een ander gevonden en dat gemonteerd en ik moet bekennen dat hij nu weer iets beter gaat zij het wel pas als hij op temperatuur komt en ik moet hem dan nog helpen met het optrekken door even bij te trappen maar hij houdt nu zijn toeren en als hij warm is zelf de hogere toeren zelf aan. Dus met mijn beperkte kennis denk ik dat de meting niet juist is maar dat hij toch onvoldoende compressie kan maken. Ik ga dus eens proberen met een andere zuiger en cilinder.

Ook nog eens even het onstekingsmoment netjes controleren. Maar al bij al is het nu een droog en goed lopend blokje. Er zou net nog een ietsje meer trekkracht mogen zijn.

Last edited by Joan; 03/03/21 11:12 AM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)