Hallo waarde forumleden. Ik heb een vraag waar ik graag even jullie input over hoor. Ik heb hier net een blokje terug gebracht uit de stilstand. Het loopt zeer netjes en goed. Maar de solex loopt net iets trager dan mijn andere solexen.
Hij zeurt wat en komt niet echt door op de toeren. Gisteren had ik een testrit gedaan met de luchtfilterkap er even af en hopa op snelheid en de toeren iets hoger zoals de solex hoort te klinken. Het lijkt dus dat de luchtfilter te weinig lucht aanbied. Wat ik nu niet zo begrijp is hoe kan dit en hoe kan ik dit euvel oplossen ? Verder is het blokje netjes lucht en olie dicht dat heb ik ondertussen reeds van jullie geleerd waarvoor mijn dankbaarheid. De lagers zijn vervangen en lekken ook niet. De uitlaat is proper. sproeier is 28. De luchtfilterkap zit met de rubberring ertussen op de carburator en er zitten ringetjes tussen de cilynderkopbouten en de luchtfilterplaat. Hij heeft mooie compressie koffiebruine droge bougie. De retour loopt lekker. De ontsteking kan nog iets beter denk ik. Maar hij start bij de eerste pas/duw. Het hendeltje staat op iets over het midden. Ik hoor graag jullie visie.

mvg Sam


Sam Janssens
Peperbus liefhebber