oke john

zal er afblijven en eerst alles eens monteren.
vroeg mij dat gewoon af of er dan verschil is omdat ik hier eens ééntje heb open gedaan waarvan er een stuk was afgevijld.

grts tom
Origineel bericht van: john meisters
Origineel bericht van: tomtim
nu vraag ik mij nog iets af.

onlangs had ik een solexje waarvan er aan de inlaat een klein hapje uit de zuiger was genomen.
zoals ik hier al gelezen heb komt er daar wat winst vermogen uit.
zou dit ook beetje helpen als ik enkel een stukje uit de zuiger neem zodat ik wat meer vermogen heb?
of heeft dit geen zin zolang je anders niets veranderd aan de spoelgaten en uitlaat?

mvg tom


Begin maar eerst met het setje er zò op te zetten, dan ben je zeker dat er niets anders aan de hand is.
Mocht je Solex toch weinig trekkracht hebben dan ligt de oorzaak ergens anders. Ga dan zeker niet aan de cilinder of zuiger vijlen, want dat brengt dan alleen maar ellende.

Eerst zekerheid dat verder alles ok is. Daarna kun je bv een beetje van het zuigerhemd afhalen, of je uitlaatpoort iets ruimer maken.

Onthoud dat vaak de trekkracht onderin te lijden heeft van het opvoeren. Je gaat wel sneller maar je moet het beestje op toeren houden... het rijdt beslist niet meer zo relaxed. Of je moet heel goed weten wat je aan het doen bent. En zoals Ronald al zei, het kan je een cilindertje of zuigertje kosten om wat ervaring op te doen... succes wink


nooit te oud om bij te leren