hey joan
met wat en hoe kan ik best de zuigerveren vast zetten ?ik weet wat je bedoeld met die zuigerpinnen.was in mijn oude tijd standaard zo van de honda camino's.
heb dit nog nooit zelf gedaan.
boor ik dan best een klein gaatje in de sleuf van de zuigerveren?en dan een klein rond busje erin passen?
welke diameter en op welke plaats laat ik ze best blokkeren?
of staat er hier ergens een tutorial op het forum?
is mss een idee voor een nieuw onderwerp!(solex opvoeren voor dummy's). laugh
Origineel bericht van: Joan
Origineel bericht van: tomtim
mja....tis nu ook niet de bedoeling om er mee aan 60 km/h te snorren.
maar als ik naast de meeste solexen(3800) rijd kan ik niet bijhouden.
kom net iets te kort en moet constant mee trappen... crazy
zou gewoon leuker zijn om iets meer trekkracht te krijgen en ietsiepietsie sneller.
zou er al een verschil zijn moest de uitlaatpoort iets rechthoekiger uitgemaakt worden?


grts tom

klopt van die uitlaat(poort) maar dat kan alleen als de zuigerveren niet meer kunnen draaien want bij een ronde poort worden ze ongeveer teruggeduwd en bij een rechte poort happen ze en eindigen in de demperpot

Last edited by tomtim; 03/12/15 08:22 PM.

nooit te oud om bij te leren