Origineel bericht van: dreke2
kan kloppen, bij mij is een standaard uitlaatje ongeveer 4 km sneller dan een "dikke"uitlaat
maar de poorten bijwerken is volgens mij toch de basis of het begin van snelle solex, daarom zou ik daar wel een duidelijke foto's van willen zien en dan niet van de buitenkant maar van de poorten

Groet
ANdre

duidelijke fotos zijn al eens geplaatst maar dat wil nog niet zeggen dat je de vaardigheid zo maar aanleert om een cylinder zo gek te krijgen dat hij deze vorm aan neemt zelfs als je daar handig in bent scheelt de ene cylinder nogal met de andere en met een beetje te groot enthousiasme bewerk je de cylinder zo ver dat je van binnenuit naar buiten kan kijken.
belangrijkste is dat je eerst zuigerveer borgpennetjes maakt want zodra je aan de poorten gaat werken worden ze te groot voor "vrij draaiende" zuigerveren ( de uitlaat grijpt nu soms al eens een zuigerveer en voert dan zichzelf op door stukken uit te breken)
compressie is een tweede vereiste, kijk eens naar een CNC kop ter vervanging van dat feest petje dat bovenop zit, een werkpetje heb je nodig


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)