Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Oh Joan, ik wist wel dat het niet moeilijk was dat rekenwerk. laugh

Bedankt voor je uitleg over die gaatjes. Dit had ik nog nooit gezien of gehoord. Klinkt wel logisch. Weer wat geleerd.

Nu zit ik gelijk te denken aan, carter verkleinen door een plaat of volle krukas, hoogte van de uitlaatpoort, grotere carburateur. Ja een mooi samenspel he, om het goed voor elkaar te krijgen zo'n 2 takt.

(zou een vacuum lekje dan niet goed zijn) laugh


daarom werkt een membraan inlaat zo goed, zo lang er nog drijvende kracht is laat hij mengsel naar binnen, pas als er genoeg tegenwerking is klapt hij dicht dien je alleen het mechaniek van het membraan niet als weerstand in te bouwen vandaar dat er veel met membranen is geexperimenteerd oa met voordruk of partieel open en met gestapelde kleppen waarvan de onderste vaak nog een gat had die afgedicht wordt door een erop liggende


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)